مرحله 1: مهارت های داستان سرایی خود را توسعه دهید

1. تمرین، تمرین، تمرین!

  • برای بهبود دایره لغات و درک مطلب خود به طور گسترده و اغلب بخوانید.
  • برای بهبود مهارت های شنیداری خود به کتاب های صوتی و پادکست گوش دهید.
  • گفتن داستان با صدای بلند برای دوستان و خانواده را تمرین کنید.
  • برای یادگیری تکنیک های جدید و بهبود کاردستی خود در کلاس ها یا کارگاه ها شرکت کنید.

2. اصول ساختار داستان

را بیاموزید

  • عناصر یک داستان خوب را درک کنید: طرح، شخصیت، تضاد و راه حل.
  • درباره قوس داستان و اهمیت شروع، میانه و پایان روشن بیاموزید.
  • داستان‌های کلاسیک را مطالعه کنید و ساختار آن‌ها را تجزیه و تحلیل کنید تا یاد بگیرید چگونه یک روایت جذاب بسازید.

3. صدا و سبک منحصر به فرد خود را توسعه دهید

  • لحن‌ها، دیدگاه‌ها و سبک‌های زبانی مختلف را آزمایش کنید تا بهترین گزینه را پیدا کنید.
  • از تجربیات و علایق خود برای اطلاع رسانی به داستان سرایی خود و معتبرتر کردن آن استفاده کنید.
  • از ریسک کردن و امتحان کردن چیزهای جدید نترسید – این به شما کمک می کند صدای منحصر به فرد خود را پیدا کنید.

مرحله 2: پلتفرم خود را بسازید

1. یک وب سایت یا وبلاگ بسازید

  • از پلتفرمی مانند WordPress یا Blogger برای ایجاد یک وب سایت یا وبلاگ با ظاهر حرفه ای استفاده کنید.
  • بیو، عکس‌ها و پیوندهایی به کار خود اضافه کنید.
  • مطمئن شوید که وب سایت شما برای پیمایش آسان و از نظر بصری جذاب است.

2. از رسانه های اجتماعی برای تبلیغ کار خود استفاده کنید

شبکه های اجتماعی

    • حساب‌هایی را در پلتفرم‌هایی مانند Twitter، اینستاگرام و فیس‌بوک تنظیم کنید.

اینستاگرام

  • کار خود را به اشتراک بگذارید، با دیگر داستان‌نویسان تعامل داشته باشید و دنبال‌کنندگانی ایجاد کنید.
  • از هشتگ ها برای دستیابی به مخاطبان گسترده تر و ارتباط با مشتریان بالقوه استفاده کنید.

3. شبکه و همکاری با دیگر داستان نویسان

    • در رویدادها و کنفرانس های داستان سرایی شرکت کنید تا با دیگر متخصصان این حوزه ملاقات کنید.
    • به انجمن ها و انجمن های آنلاین بپیوندید تا با داستان نویسان دیگر ارتباط برقرار کنید و ایده ها را به اشتراک بگذارید.

ایده

  • با دیگر داستان‌نویسان در پروژه‌ها و رویدادها همکاری کنید تا در معرض دید قرار بگیرید و شهرت خود را بسازید.

مرحله 3: بازار هدف خود را شناسایی کنید

1. درباره مشتریان و بازارهای بالقوه تحقیق کنید

    • صنایع و سازمان هایی را که از داستان سرایی در کار خود استفاده می کنند، شناسایی کنید.
    • نیازها و ترجیحات مخاطبان هدف خود را تحقیق کنید.

مخاطبان هدف-پرسونای مخاطب

  • به دنبال فرصت‌هایی برای مشارکت با شرکت‌ها و سازمان‌هایی باشید که با ارزش‌ها و اهداف شما همسو هستند.

2. یک جایگاه یا تخصص ایجاد کنید

  • روی نوع خاصی از داستان گویی، مانند داستان سرایی شرکتی، توسعه شخصی، یا داستان های کودکان تمرکز کنید.
  • تخصص خود را در زمینه خاصی توسعه دهید تا خود را از سایر داستان‌نویسان متمایز کنید.
  • از تخصص یا تخصص خود برای جذب مشتریان و ایجاد شهرت خود استفاده کنید.

3. یک نمونه کار از کار خود ایجاد کنید

  • بهترین داستان ها و تجربیات خود را از طریق یک نمونه کار یا وب سایت به نمایش بگذارید.
  • از مشتریان و اعضای مخاطبان برای ایجاد اعتبار استفاده کنید.
  • از نمونه کارها خود برای نشان دادن مهارت ها و تطبیق پذیری خود به عنوان یک داستان نویس استفاده کنید.

مرحله 4: قیمت ها و نرخ های خود را تنظیم کنید

1. استانداردها و نرخ های صنعت را تحقیق کنید

  • ببینید دیگر داستان‌نویسان حرفه‌ای برای خدمات خود چه هزینه‌ای می‌گیرند.
  • عواملی مانند مکان، تجربه، و نوع داستان سرایی که انجام می‌دهید را در نظر بگیرید.
  • از این اطلاعات برای تعیین قیمت ها و نرخ های خود استفاده کنید.

2. ارزشی را که برای مشتریان می آورید در نظر بگیرید

  • درباره مزایایی که خدمات داستان سرایی شما به مشتریان ارائه می دهد، فکر کنید، مانند افزایش تعامل، بهبود نام تجاری، و رویدادهای به یاد ماندنی.
  • خدمات خود را بر اساس ارزشی که برای مشتریان به ارمغان می آورد، قیمت گذاری کنید.

3. برای مذاکره آماده باشید

  • برای مذاکره آماده باشید و در مورد قیمت گذاری خود انعطاف پذیر باشید، مخصوصا اگر تازه شروع به کار کرده اید.
  • تخفیف یا بسته هایی را برای مشتریان مکرر یا پروژه های بزرگ ارائه دهید.

مرحله 5: خدمات خود را بازاریابی کنید و کسب و کار خود را بسازید

1. یک طرح بازاریابی بسازید

  • برنامه ای برای نحوه تبلیغ خدمات داستان سرایی خود تهیه کنید.
  • از رسانه های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی و سایر تاکتیک ها برای دستیابی به مشتریان بالقوه استفاده کنید.
  • برای جذب مشتریان جدید، مشاوره رایگان یا نمونه کار خود را ارائه دهید.

2. ایجاد روابط با مشتریان و همکاران

  • روی ساختن بلند مدت تمرکز کنیدروابط با مشتریان و همکاران خود.
  • خدمات عالی به مشتریان ارائه دهید و به طور منظم با آنها ارتباط برقرار کنید تا آنها را درگیر نگه دارید.
  • از این روابط برای دریافت ارجاعات و ایجاد کسب و کار خود استفاده کنید.

3. به طور مداوم مهارت ها و دانش خود را ارتقا دهید

  • از آخرین روندها و تکنیک های داستان گویی به روز بمانید.
  • در کارگاه‌ها و کنفرانس‌ها شرکت کنید تا هنر خود را بهبود ببخشید.
  • از بازخورد مشتریان و همکاران برای بهبود مهارت‌های خود و بهبود کار خود استفاده کنید.

منابع و مراجع دارای اعتبار بالا:

  1. “هنر داستان سرایی” نوشته جان والش (2011) - این کتاب مروری جامع از تکنیک ها و استراتژی های داستان گویی، از جمله نکاتی در مورد ایجاد صدای منحصر به فرد و سبک خود را ارائه می دهد.
  2. “داستان سرایی برای کسب و کار” نوشته رابرت دی آستین و شانون اوکانر (2019) - این کتاب توصیه های عملی در مورد نحوه استفاده از داستان سرایی در زمینه کسب و کار، از جمله نحوه ساخت داستان های جذاب و ارائه موثر آنها ارائه می دهد.
  3. «علم داستان سرایی» نوشته ویل استور (2019) - این کتاب روانشناسی و علوم اعصاب پشت داستان سرایی را بررسی می‌کند و بینش‌هایی را در مورد اینکه چرا داستان‌ها بسیار مؤثر هستند و چگونه از آنها برای تأثیرگذاری و متقاعد کردن دیگران استفاده کنیم، ارائه می‌کند.
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...