آموزش های لازم و ضروری برای تبدیل شدن به یک داستان نویس حرفه ای |
مرحله 1: مهارت های داستان سرایی خود را توسعه دهید
1. تمرین، تمرین، تمرین!
- برای بهبود دایره لغات و درک مطلب خود به طور گسترده و اغلب بخوانید.
- برای بهبود مهارت های شنیداری خود به کتاب های صوتی و پادکست گوش دهید.
- گفتن داستان با صدای بلند برای دوستان و خانواده را تمرین کنید.
- برای یادگیری تکنیک های جدید و بهبود کاردستی خود در کلاس ها یا کارگاه ها شرکت کنید.
2. اصول ساختار داستان
را بیاموزید
- عناصر یک داستان خوب را درک کنید: طرح، شخصیت، تضاد و راه حل.
- درباره قوس داستان و اهمیت شروع، میانه و پایان روشن بیاموزید.
- داستانهای کلاسیک را مطالعه کنید و ساختار آنها را تجزیه و تحلیل کنید تا یاد بگیرید چگونه یک روایت جذاب بسازید.
3. صدا و سبک منحصر به فرد خود را توسعه دهید
- لحنها، دیدگاهها و سبکهای زبانی مختلف را آزمایش کنید تا بهترین گزینه را پیدا کنید.
- از تجربیات و علایق خود برای اطلاع رسانی به داستان سرایی خود و معتبرتر کردن آن استفاده کنید.
- از ریسک کردن و امتحان کردن چیزهای جدید نترسید – این به شما کمک می کند صدای منحصر به فرد خود را پیدا کنید.
مرحله 2: پلتفرم خود را بسازید
1. یک وب سایت یا وبلاگ بسازید
- از پلتفرمی مانند WordPress یا Blogger برای ایجاد یک وب سایت یا وبلاگ با ظاهر حرفه ای استفاده کنید.
- بیو، عکسها و پیوندهایی به کار خود اضافه کنید.
- مطمئن شوید که وب سایت شما برای پیمایش آسان و از نظر بصری جذاب است.
2. از رسانه های اجتماعی برای تبلیغ کار خود استفاده کنید
-
- حسابهایی را در پلتفرمهایی مانند Twitter، اینستاگرام و فیسبوک تنظیم کنید.
- کار خود را به اشتراک بگذارید، با دیگر داستاننویسان تعامل داشته باشید و دنبالکنندگانی ایجاد کنید.
- از هشتگ ها برای دستیابی به مخاطبان گسترده تر و ارتباط با مشتریان بالقوه استفاده کنید.
3. شبکه و همکاری با دیگر داستان نویسان
-
- در رویدادها و کنفرانس های داستان سرایی شرکت کنید تا با دیگر متخصصان این حوزه ملاقات کنید.
- به انجمن ها و انجمن های آنلاین بپیوندید تا با داستان نویسان دیگر ارتباط برقرار کنید و ایده ها را به اشتراک بگذارید.
- با دیگر داستاننویسان در پروژهها و رویدادها همکاری کنید تا در معرض دید قرار بگیرید و شهرت خود را بسازید.
مرحله 3: بازار هدف خود را شناسایی کنید
1. درباره مشتریان و بازارهای بالقوه تحقیق کنید
-
- صنایع و سازمان هایی را که از داستان سرایی در کار خود استفاده می کنند، شناسایی کنید.
- نیازها و ترجیحات مخاطبان هدف خود را تحقیق کنید.
- به دنبال فرصتهایی برای مشارکت با شرکتها و سازمانهایی باشید که با ارزشها و اهداف شما همسو هستند.
2. یک جایگاه یا تخصص ایجاد کنید
- روی نوع خاصی از داستان گویی، مانند داستان سرایی شرکتی، توسعه شخصی، یا داستان های کودکان تمرکز کنید.
- تخصص خود را در زمینه خاصی توسعه دهید تا خود را از سایر داستاننویسان متمایز کنید.
- از تخصص یا تخصص خود برای جذب مشتریان و ایجاد شهرت خود استفاده کنید.
3. یک نمونه کار از کار خود ایجاد کنید
- بهترین داستان ها و تجربیات خود را از طریق یک نمونه کار یا وب سایت به نمایش بگذارید.
- از مشتریان و اعضای مخاطبان برای ایجاد اعتبار استفاده کنید.
- از نمونه کارها خود برای نشان دادن مهارت ها و تطبیق پذیری خود به عنوان یک داستان نویس استفاده کنید.
مرحله 4: قیمت ها و نرخ های خود را تنظیم کنید
1. استانداردها و نرخ های صنعت را تحقیق کنید
- ببینید دیگر داستاننویسان حرفهای برای خدمات خود چه هزینهای میگیرند.
- عواملی مانند مکان، تجربه، و نوع داستان سرایی که انجام میدهید را در نظر بگیرید.
- از این اطلاعات برای تعیین قیمت ها و نرخ های خود استفاده کنید.
2. ارزشی را که برای مشتریان می آورید در نظر بگیرید
- درباره مزایایی که خدمات داستان سرایی شما به مشتریان ارائه می دهد، فکر کنید، مانند افزایش تعامل، بهبود نام تجاری، و رویدادهای به یاد ماندنی.
- خدمات خود را بر اساس ارزشی که برای مشتریان به ارمغان می آورد، قیمت گذاری کنید.
3. برای مذاکره آماده باشید
- برای مذاکره آماده باشید و در مورد قیمت گذاری خود انعطاف پذیر باشید، مخصوصا اگر تازه شروع به کار کرده اید.
- تخفیف یا بسته هایی را برای مشتریان مکرر یا پروژه های بزرگ ارائه دهید.
مرحله 5: خدمات خود را بازاریابی کنید و کسب و کار خود را بسازید
1. یک طرح بازاریابی بسازید
- برنامه ای برای نحوه تبلیغ خدمات داستان سرایی خود تهیه کنید.
- از رسانه های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی و سایر تاکتیک ها برای دستیابی به مشتریان بالقوه استفاده کنید.
- برای جذب مشتریان جدید، مشاوره رایگان یا نمونه کار خود را ارائه دهید.
2. ایجاد روابط با مشتریان و همکاران
- روی ساختن بلند مدت تمرکز کنیدروابط با مشتریان و همکاران خود.
- خدمات عالی به مشتریان ارائه دهید و به طور منظم با آنها ارتباط برقرار کنید تا آنها را درگیر نگه دارید.
- از این روابط برای دریافت ارجاعات و ایجاد کسب و کار خود استفاده کنید.
3. به طور مداوم مهارت ها و دانش خود را ارتقا دهید
- از آخرین روندها و تکنیک های داستان گویی به روز بمانید.
- در کارگاهها و کنفرانسها شرکت کنید تا هنر خود را بهبود ببخشید.
- از بازخورد مشتریان و همکاران برای بهبود مهارتهای خود و بهبود کار خود استفاده کنید.
منابع و مراجع دارای اعتبار بالا:
- “هنر داستان سرایی” نوشته جان والش (2011) - این کتاب مروری جامع از تکنیک ها و استراتژی های داستان گویی، از جمله نکاتی در مورد ایجاد صدای منحصر به فرد و سبک خود را ارائه می دهد.
- “داستان سرایی برای کسب و کار” نوشته رابرت دی آستین و شانون اوکانر (2019) - این کتاب توصیه های عملی در مورد نحوه استفاده از داستان سرایی در زمینه کسب و کار، از جمله نحوه ساخت داستان های جذاب و ارائه موثر آنها ارائه می دهد.
- «علم داستان سرایی» نوشته ویل استور (2019) - این کتاب روانشناسی و علوم اعصاب پشت داستان سرایی را بررسی میکند و بینشهایی را در مورد اینکه چرا داستانها بسیار مؤثر هستند و چگونه از آنها برای تأثیرگذاری و متقاعد کردن دیگران استفاده کنیم، ارائه میکند.
فرم در حال بارگذاری ...
[چهارشنبه 1403-03-30] [ 11:18:00 ب.ظ ]
|